Subject: Re: WWW stranky ceskych knihoven
From: Daniela Tkacikova <[log in to unmask]>
Date:Mon, 26 Oct 1998 12:13:23 +0100

Vazene kolegyne, vazeni kolegove,

dovolim si zareagovat nekolika vetami na prispevek zaslany do
konference:
>     minuly tyden zaznel v Seci jeden referat, zdanlive odtazity od
> knihovnicke prace. Prednesl jej Ales Brozek pod nazvem _Maji ceske
> knihovny zdarile WWW stranky?_

Odtazite tema to zajiste neni, nebot neni nutne zduraznovat, jakou
roli hraje a bude hrat elektronicka komunikace v cinnosti a sluzbach
knihoven.

>     Obsah prispevku je vsak nesmirne dulezity.

Ípravila bych to ponekud: tema prispevku bylo zajimave, obsah se z
nejruznejsich duvodu (jsem ochotna je pripadnym zajemcum uvest)
ponekud nevydaril. Hodnotil kvalitu techto sluzeb prilis kladne ve
vztahu k realite.

Dovolim si pripadne zajemce o toto tema upozornit na sve 2 prispevky
v casopise Ikaros, k jejichz napsani me motivovalo mj. i to,
jak vypadaji domovske stranky na ceskem Internetu (nejen ty
knihovnicke). Precte-li si clanky pozorny zajemce a podiva-li se take
na odkazy - a samozrejme take na stranky ceskych knihoven - uvedomi
si, aspon doufam,  v cem se tvurci dopousteji - neustale stejnych -
chyb.

http://ikaros.ff.cuni.cz/ikaros/1997/c04/tkacik.htm.CP1250
http://ikaros.ff.cuni.cz/ikaros/1998/c06/www2.htm.CP1250

Jde samozrejme o tema velmi aktualni a je treba se mu venovat.
Na zaver jen pripominku k tomu, o cem byla zminka v prispevku, na
nejz reaguji.
Jsou domovske stranky ceskych knihoven pripraveny na vyuzivani
textovych klientu? Nejsou. Muze se to zdat v dnesni dobe nedulezite,
vyznam si vsak uvedomi kazdy, setka-li se s vyuzivanim Internetu
"hendikepovanymi" spoluobcany. Mam ted na mysli nejen "hendikep"
zpusobeny pomalym pripojenim, ale predevsim skutecne postizeni
fyzicke. Chtela bych pri teto prilezitosti pochvalit kolegyne
knihovnice z Okresni knihovny v Havlickove Brode
(http://www.okhb.cz/), ktere maji ve sve knihovne "Internet pro
nevidome". Byla jsem pri sve navsteve teto knihovny rada, ze jsem
mohla Internet nejen videt, ale take slyset (nemam ted na mysli bezne
zvukove soubory apod.). Pri takoveto prilezitosti si clovek
uvedomi, jak jsou velmi dulezite pri tvorbe domovskych stranek (a
obecne: elektronickych dokumentu) nektere zdanlive
nevyznamne - a tvurci casto opomijene - prvky dokumentu.

Zdravim z Ostravy
D. Tkacikova

Mgr. Daniela Tkacikova
reditelka Ustredni knihovny VSB-TU Ostrava
E-mail: [log in to unmask]
WWW: http://www.knihovna.vsb.cz/
Telefon: +420-69-6991278
Fax: +420-69-6917301