Subject: Re: Přechod na nová katalogizační pravidl a RDA _S TOP!
From: Lenka Bejlkova <[log in to unmask]>
Date:Thu, 2 Apr 2015 12:58:03 +0200

Vážený pane kolego,

bagatelizace typu "nedělejme z toho drama" podle mého názoru není na
místě. Stejně tak pochybuji, že by třeba i dvojnásobek rozpočtu NASA
vykompenzoval organizační pochybení na straně NK (protože o nic jiného se
podle mého názoru nejedná, pokud tedy na budovu nezaútočili teroristé).
Stát se může samozřejmě cokoli, ale dobrý manažer (tím nemyslím přímo Vás)
má vždy v záloze plán B, často i předvídá nepředvídatelné ;-). Proto mi ve
Vaší omluvě chybělo něco jako "ze situace se do budoucna poučíme".

Připomíná mi to trochu České dráhy - dovolte mi tedy drobnou analogii:
pasažér (v tomto případě na trati, kde není jiné než vlakové spojení) je
povinen být na nádraží včas (řada z nás musela značně přidat do kroku a
pěkně se přitom zadýchala) a mít platnou jízdenku, ale jestli vlak vůbec
přijede nebo nebude mít zpoždění mu garantováno není a nemá šanci to
ovlivnit. I České dráhy však znají záložní řešení - když nepřijde
strojvedoucí do práce, musí místo něj nastoupit jiný. Když má vlak
poruchu, vyjede jiný nebo aspoň výlukový autobus. Pokud vlak nejede bez
náhrady, vrací se aspoň jízdné. My tedy už víme, že náš vlak přijede za
měsíc, ovšem zásoby, které jsme si cestu pracně shromáždili, se nám
mezitím zkazí, musíme je vyhodit a pořídit si nové.

Přeji nám všem, aby náš vlak za měsíc skutečně dorazil, neměl další
zpoždění, cestou nikde nevykolejil a průvodčí vlakem od začátku cesty
pravidelně procházeli. Dost na tom, že cílovou stanici známe jen zhruba
:-)

S přáním pěkných svátků

Mgr. Lenka Bejlková, JVK České Budějovice