Subject: Re: Svob
From: Josef Schwarz <[log in to unmask]>
Date:Tue, 20 Jan 2015 14:08:29 +0100

Vážená paní Greplová,

žádám Vás ve smyslu zák. č. 106/1999 o svobodném přístupu k informacím
o sdělení, co se v Městské knihovně Ladislava z Boskovic v Moravské
Třebové stalo se zdravým rozumem.

Věřím, že mému dotazu vyhovíte a odpovíte na něj v zákonné lhůtě.

S díky a pozdravem

Josef Schwarz

PS:
Krásný příklad důsledků postupující byrokratizace knihoven. Knihovny
řeší nesmyslné žádosti nějakých mašíblů, místo aby se věnovaly
skutečným uživatelům a skutečné práci. To nemá nikdo nikde aspoň
trochu odvahy v těle, aby takové otrapy poslal na patřičná místa? Já
vím, že vyhrožují stížnostmi, žalobami a kdo ví, čím ještě. A tomu
chceme podléhat? Vždyť to jsou informační teroristi!
Protože vím, že s danou situací nelze dělat mnoho (lze dělat vůbec
něco? běda!, nelze, zákony nás svírají, nadřízené orgány finančně
dusí, podřízení se nám za zády posmívají za naši neschopnost, kdejaký
pisálek se nám veřejně pošklebuje), doporučuji alespoň coby protijed
četbu spisů Jaroslava Haška, např. povídky "Duševní napětí Vendelína
Pelikána, katolického zemědělce":

[...]
Když jej odváželi do Kateřinek, volal: "Křesťani, já vás napomínám,
modlete se k Marxovi. A o svatýho Otce se nebojte, my mu neuděláme
nic! Ale Marx, ten Marx, co založil naši svatou církev..."<<

(Pro dr. Matušíka: nejsem členem žádného z Haškem - byť nepřímo -
zmíněného politického či náboženského subjektu ani nepropaguji žádnou
z uvedených myšlének.)