Subject: Jakou termotiskovou tiskárnu na výpůjční pult - rozšiřitelnost na registrační pokladnu?
From:Knihovna Turnov - ředitel <[log in to unmask]>
Date:Fri, 4 Apr 2014 12:12:07 +0200

budeme pořizovat termotiskové tiskárny k výpůjčním pultům, máme Clavius -
dodavatel doporučuje osvědčené tipy s řezačkou, v tom potíž žádná není. ALE
místní prodejce mne upozornil na jeden zajímavý související fakt - že
některé termotiskárny mají rozšiřitelný modul, díky němuž se dají využít i
jako registrační pokladny - protože přes ně tiskneme v zásadě všechny
"účtenky" čtenářům. Na tenhle podnět jsem kontroval - ale my nejsme přece
plátci DPH... Každopádně trochu mne to nahlodalo, protože je fakt, že
problematika zavedení registračních byla za posledních 20-25 let probírána a
zvažována opakovaně - tato myšlenka snad není až tak vzdálena ani vládě
současné - podle některých výkladů by se snad mohla problematika zavedení
registračních pokladen týkat i takové instituce jakou je knihovna, když
přebírá od lidí platby a vystavuje na ně doklady/potvrzení, zvláště pak
je-li v knihovně navíc ještě nějaké infocentrum apod. Proto mi nepřijde
úplně nekoncepční při pořizování termotiskárny zvažovat i tuto eventualitu,
totiž "připravenost" na rozšíření o modul registrační pokladny - když už se
to jednou kupuje, tak aby třeba byly minimalizovány náklady v budoucnu,
kdyby povinnost mít registrační pokladnu padla i na knihovny? Je ovšem fakt,
že třeba za pět let může být taková tiskárna výběhovým tipem a moduly už
stejně dávnou k dispozici na trhu nebudou... a nebo nebudou třeba vůbec
využitelné k výše popsanému řešení.

Tedy se chci jen zeptat, zda třeba jste v některé knihovně tohle neřešili a
vhodný tip výše popsané tiskárny do výpůjčního protokolu úspěšně
neprovozujete?

Děkuji za případné odpovědi.

Mgr. Hanuš Karpíšek, ředitel MKAMT

Městská knihovna Antonína Marka Turnov