Subject: Re: Podpořte kampaň KNIHY bez DPH
From:Miroslav Bartošek <[log in to unmask]>
Date:Tue, 22 Apr 2014 08:52:08 +0200

Dobry den,

uvahu pana Tomskeho jsem si se zajmem precetl, ale nejak mne
nepresvedcila. Hned v uvodni vete pise o "kolabujicim kniznim trhu"
- ale je tomu opravdu tak? Kdykoliv zajdu do knihkupectvi, tak mam
pocit, ze knih se dnes vydava vice nez kdykoliv drive. Ano, je
otazkou, jakou cast z toho tvori brak a jakou kvalitni literatura.
Kdo to ale dokaze posoudit a dolozit tak hypotezu o kolabujicim trhu?

Cele to na mne pusobi dojmem, ze nekteri intelektualove a knihovnici
"biji na poplach" spise jen proto, ze se to od nich ocekava a ze je
to tak nejak "vseobecne spravne" (o vydavatelich nemluvim - ktery
podnikatel by si nepral zvyhodneni v podobe nejnizsi ci nulove dane?)

Muj dojem umocnuje i to, jak Tomsky vyuziva laciny argument s aferou
kolem prejmenovani Nymburskeho gymnazia. Kdyz jsem to slysel poprve
z medii, take jsem se zhrozil, jaci jsou ti dnesni studenti barbari.
Postupne ale clovek zjistuje, ze to bylo cele asi uplne jinak. To
uz ale neni zajimave - proc si kazit takovy hezky uderny klacek,
kterym se daji ti negramotove mlatit po hlavach, ze?

P.S.
Knizkam fandim; neverim ale, ze kvalitni literaturu a kulturu
v teto zemi zachrani to, jestli bude kniha stat 350 nebo 305 Kc.

Hezky den,

Miroslav Bartosek

Dne 21.4.2014 19:48, GECT napsal(a):
> Dobry den,
>
> zasilam k tématu zajímavou úvahu p. Tomského -
> http://blog.aktualne.cz/blogy/alexander-tomsky.php?itemid=22720 .
>
> Zdravi Tomas Gec

 , který
táhne. (A to včetně literatury, kterou byste chtěl lustrovat. Pokud zaujala, je nutno zjistit čím a pomoci určit její místo. Jen na dojmech o bezchybnosti vlastního úsudku ztroskotalo nemálo snah autoritářských pedagogů a rodičů.)

> A ano, mohl bych napsat, že další daň (dph) je umělým prostředkem přerozdělování  a že mi od samého počátku její instalace v národní porevoluční ekonomice připadá jen jako další státem posvěcená transfermagořina poukazující na neschopnost generovat  z běžné soustavy daní (mzda, soc., zdrav) funkční (minimalistický) státní rozpočet (a nedanit tedy šmahem nic), že za rozvojem lokální infrastruktury by měla stát starost samotných uživatelů  obce a ne netransparentní přerozdělování financí z vyšších úrovní řízení. A že rozdat by se mělo jen tolik, kolik můžeme věnovat z přebytku. Ale v rozsahu dění, kterého mohu být smysluplně účasten, mi připadá rozumnější se zapojit tam, kde se rodí impuls s nemalou energií, který se pokouší alespoň o drobné vylepšení situace na poli dostupnosti kultury a obecné vzdělanosti, kterým počin s převodem dph do třetí skupiny je. Pro mnohé jiné okruhy problémů bude možná rozumné začít plnit podmínky pro získání zbrojního pasu... Otázka zní, kdo ješ!
 tě může
v této zemi hodit kamenem...