Subject: Jen pro informaci - Rozhodnutí Komise ve věci podpory poskytované knihovnám
From:Knihovna Turnov - ředitel <[log in to unmask]>
Date:Tue, 11 Mar 2014 10:09:36 +0100

omlouvám se - třeba je níže uvedený příspěvek jen důsledkem mé osobní
neznalosti, ale třeba o níže uvedeném nemá povědomí více kolegů ředitelů,
případně účetních? Pak to může být zajímavé i pro někoho dalšího.

Loni jsme byli zřejmě asi kvůli ne zcela ideálnímu rozhodnutí, neznalosti a
pokynům krajských úředníků (pravděpodobně aplikovaných důsledně zřejmě i v
rámci kraje jen na území bývalého semilského okresu???) nuceni v loňském
roce přijímat veškerý provozní příspěvek v režimu de minimis, což z více
důvodů bylo a je problematické a protože jsem informaci o tom, že toto
počínání bylo posouzeno a vyjasněno až rozhodnutím Evropské komise k červnu
loňského roku obdržel až dnes a nesetkal jsem se s informací o tomto
doporučení mezi odbornou veřejností (totiž mezi námi kolegy) a ani jsem jej
teď nenalezl na http://knihovnam.nkp.cz/ v oddělení věnovaného legislativě
(to ovšem neznamená, že jsem třeba jen hledal špatně), tak přeposílám odkaz
na následující:

http://www.uohs.cz/cs/verejna-podpora/aktuality-z-verejne-podpory/1622-rozho
dnuti-komise-ve-veci-podpory-poskytovane-knihovnam.html

třeba jste ten problém/výklad/aplikaci řešili i v některé další knihovně -
důsledky pro čerpání řady dotačních titulů z EU i celkového hospodaření
organizace mohou být docela fatální, tak je dobré mít se čím ohánět a bránit
se poskytování běžného provozního příspěvku v režimu de minimis.

A ještě jedna informace - víte, že přehledy o dosud vyplacené podpoře de
minimis, třeba i knihovnám najdete zcela logicky na "portálu pro farmáře"
:-) :
http://eagri.cz/public/app/RDM/Portal

A také - máme povinnost po dobu 10 let archivovat doklady o podpoře přijaté
v tomto režimu, ale to ostatně platí o evropských dotacích obecně...

Mgr. Hanuš Karpíšek, ředitel MKAMT

Městská knihovna Antonína Marka Turnov
Jeronýmova 517, 51101 Turnov 1
tel. 481313092; fax 481312962