Subject: Prosba - rychlý krátký průzkum zařazení knih ovníků v městech 10-20.000 do 9. platové třídy
From:Knihovna Turnov - ředitel <[log in to unmask]>
Date:Thu, 13 Feb 2014 10:59:49 +0100

Dobrý den, vážení kolegové,

potřebuji provést krátký, rychlý průzkum - sestavuji zpřesňující rozpočet na
rok 2014 - rád bych naše středoškolsky odborně vzdělané knihovnice většinou
z 30 a víceletou praxí posunul z 8. do 9. platového stupně, bohužel nemám k
dispozici ani po nedávném zveřejněném plošném průzkumu údaje, jaká je
situace v konkrétnějším případě, jako je ten náš. Prosím, jste-li veřejnou
knihovnou ve městě velikosti 10-20.000 obyvatel a můžete-li ztratit (vy
ředitelé, případně mzdové ekonomky) minutu dvě odpovědí na otázku, zda máte
či nemáte většinu knihovnic středoškolsky odborně vzdělaných zařazených do
9. + případně vyšší platové třídy, kteří vykonávají komplexní služby:
akvizice, zpracování (balení, značení), katalogizace, půjčování knih MVS,
MMVS, rešerše a informace malého rozsahu, provoz veřejného internetu,
aktivní účast na vzdělávání, úklid pracoviště, výjimečně i spoluorganizace
akcí, pracovištěm je vždy celé oddělení, žádná specializovaná ani vedoucí
činnost. Stačili by mi stručné odpovědi typu:

"Turnov - 14500 obyvatel - Ne" (rozumí se že nejsou v 9. případně vyšší
platové třídě)
"Ouholičky nad Řekou - 12300 obyvatel  - Ano" (rozumí se že většinou jsou v
9. Případně i vyšší platové třídě)

Zařazení podle katalogu prací mi tak docela v argumentaci nepomáhá, ale dle
mého názoru ani zařazení do 9. třídy nutně nevylučuje. Abych mohl učinit
odpovědné rozhodnutí a případně jej podložit i vůči zřizovateli, potřebuji
znát reálný stav věcí v řadě srovnatelných knihoven. Pokud budete tak hodní
a pravdivou odpověď zašlete - uveďte také, zda ji můžu zveřejnit v souhrnné
tabulce, či nikoliv a nabízím možnost, když už chci tabulku sestavit, že
zašlu výsledky samozřejmě jen těm a těch, co jim zveřejnění nevadí - třeba
výsledek výše uvedeného průzkumu může být zajímavý i pro někoho dalšího.
Vypovídací schopnost je samozřejmě dána počtem odpovědí. Termín pro odpovědi
je krátký, jen do úterý 18. února.

Reálně mi jde jak o stanovení "většinové platové třídy", a navýšení mzdových
prostředků kolegyním, které to mají do důchodu jak se říká "za pár", ale i o
stanovení podkladu, na němž bude možno nastavit jiný, než jen tabulkový
tarifní systém (kde nehrají tak významnou roli v navyšování platu jen
odpracované roky) pro nově nastupující generaci, než se třeba i české
knihovnictví dočká nějakého doporučeného/závazného/"lepšího" všeobecného
systému navázaného na celoživotní odborné vzdělávání apod., o němž někteří
naši kolegové přinejmenším aktivně uvažují.

Děkuji za případné brzké odpovědi a jsem s pozdravem

Mgr. Hanuš Karpíšek, ředitel MKAMT

Městská knihovna Antonína Marka Turnov
Jeronýmova 517, 51101 Turnov 1
tel. 481313092; fax 481312962