Subject: Re: Hledáme téma pro knihovnický kalendář na ro k 2015
From: Josef Schwarz <[log in to unmask]>
Date:Mon, 20 Jan 2014 16:26:33 +0100

> z pohledu ochrany osobnosti, myslím, budou neproblematické do kalendáře ke zveřejnění ty knihovnické (případně i čtenářské ruce) dle >návrhu pana kolegy (mně to přijde celkem kreativní myšlenka). Ale pozor, fotografie musejí být v dostatečně malém rozlišení, aby nebylo >možno rozeznat a zneužít daktylky (to jsou biometrické osobní údaje jak vyšité) :-))) My se tu jednou z té ochrany osobnosti a osobních >údajů fakt zcvokneme...

recept je jednoduchý: na osobní i institucionální úrovni ignorovat
hloupou, byrokratickou a přebujelou legislativu a jiné předpisy. Kde
není žalobce, není soudce. A když se žalobce najde, jít k soudu a
bojovat za svou svobodu proti orwellovskému systému. Ne vždy,
samozřejmě, takový boj dopadá úspěšně, viz příklad Romana Smetany.
Začít se ale dá maličkostmi: třeba přejít na červenou. Když nic
nejede, rozumný člověk (na přehledném místě) nečeká na zelenou, jak mu
přikazují pravidla silničního provozu (=přepisy), ale ulici přejde i
za cenu toho, že se vystavuje pokutě.