Subject: Re: Hledáme téma pro knihovnický kalendá ř na rok 201 5
From: Kveta Cempirkova <[log in to unmask]>
Date:Mon, 20 Jan 2014 15:05:31 +0100

Dobrý den, možná bude problém tady:
1. ledna 2014 nabyl účinnosti nový občanský zákoník č. 89/2012 Sb. Po
padesáti letech tak přestal platit občanský zákoník č. 40/1964 Sb. Nový
občanský zákoník je součástí komplexní rekodifikace českého soukromého
práva. Nový občanský zákoník má 3081 paragrafů, které jsou tematicky
rozděleny do pěti částí. Ve stručných bodech uvádíme nejvýznamnější změny,
které nový občanský kodex přináší.

    Osobnostní práva jsou postavena nad úpravu majetkových vztahů.
    Je posílena definice osobnostních práv a sankcí za jejich narušení
(např. zveřejňování fotografií), a to zejména v případech, kdy se ho
dopustí hromadné sdělovací prostředky.

atd. atd.

K.Cempírková

PhDr. Kveta Cempirkova