Subject: Re: Hledáme téma pro knihovnický kalendář na ro k 201 5
From: Josef Schwarz <[log in to unmask]>
Date:Mon, 20 Jan 2014 14:31:47 +0100

Opakovaně dobrý den,

ještě jeden nápad, který však nesplňuje kritérium finanční
nenáročnosti, který byl však mohl být podle mě zužitkovatelný i
komerčně (tedy třeba ve spolupráci s nějakým vydavatelem), takže
připadá v úvahu třeba pro rok 2016, 2017 či dále...:

NÁZEV:
Čechy, Morava a Slezsko očima českých knihoven
VÝCHODISKA:
Každá knihovna má ve své blízkosti řadu architektonických,
historických, přírodních, kulturních a jiných pozoruhodností a zároveň
o těchto objektech shromažďuje regionální literaturu a další
informace. Zvláště pro serióznější zájem(ce) o místo a region jsou
tyto informace nezastupitelné a nejsou nahraditelné službami
turistických informačních center, které jsou často soustředěny pouze
na distribuci materiálů se základními vlastivědnými informacemi.
Kalendář by tedy sloužil jako upozornění na tyto služby knihoven a
zároveň by mohl být komerčně úspěšným produktem na trhu s těmito typy
kalendářů (turistika a vlastivěda se stále prodává velmi dobře, přes
zjevnou nadprodukci v této oblasti).
OBSAH
Fotografie vybraných míst (památky různého druhu, památná místa,
přírodní zajímavosti apod.) s popiskem, osobním doporučením (proč
právě toto místo) a uvedením tří odborných zdrojů (ne encyklopedie
apod.), ve kterých lze najít další informace o daném objektu. Závěr
kalendáře by mohla tvořit doporučující bibliografie na téma turistiky
a vlastivědy.
REALIZACE
Místa a tři položky literatury o nich (plus popisek a osobní
doporučení) vyberou pracovníci místních knihoven, redakce kalendáře
pak vybere 52 míst a zajistí profesionální fotografie. Výběr míst bude
proveden tak, aby proporčně pokrýval celou ČR.