Subject: Re: k nekolika autorskopranim momentum
From: Josef Schwarz <[log in to unmask]>
Date:Wed, 4 Dec 2013 14:59:49 +0100

Milá kolegyně s krásným nomen omen,
(toto oslovení a zaslání této zprávy do konference není omyl)

> domnívám, že podobné osobní invektivy a řešení osobních sporů do odborné
> diskuze nepatří. Pokud si pánové Schwarz a Matušík hodlají vyřizovat osobní
> spory měli by tak činit v osobní e-mailové komunikaci.

víte, tady nejde o osobní spor, ale o spor výsostně koncepční,
teoretický, existenciální. Proti kol. Matušíkovi osobně nic nemám,
vídám se s ním v Národní knihovně a vycházíme spolu korektně, v této
diskusi ovšem kol. Matušík reprezentuje určité názory a postoje, s
nimiž bytostně nesouhlasím, a dávám to najevo. Pokud to dávám najevo
až příliš osobně, pak se všem omlouvám. Na druhou stranu i kol.
Matušík jistě nesouhlasí v mnohém se mnou, a rovněž to dává svým
způsobem najevo. Oba podle mě reprezentujeme v diskusi jisté
protikladné extrémy, forma této diskuse nás zároveň oba vede k tomu,
abychom věci zjednodušovali nebo zesložiťovali, každému, co jeho jest.
A koneckonců, někdy musí být diskuse nekorektní, abychom k něčemu
došli, někdy se musíte až do krve hádat nebo dokonce prát (obrazně,
někdy doslova - Churchill sliboval britskému národu za druhé světové
války jen krev, pot a slzy, a budete se divit, my jsme nyní také ve
válce, již nikdo nevyhlásil - na jakých frontách zuří a o co jde:
http://aktualne.centrum.cz/rozhovory/clanek.phtml?id=738682), někdy
musíte v sobě nechat vzedmout spravedlivý hněv
(https://moodle.fp.tul.cz/pluginfile.php/54164/mod_resource/content/0/Etika_ctnosti_-_afektuozita.pdf),
aby se věci pohnuly, když už ne správným směrem, tak alespoň vůbec
pohnuly. Ale to už se dostáváme jinam.

Myslím, že hřiště je vykolíkováno, účastníci diskuse nejsou děti v
mateřské školce a jistě si vše dokážou přebrat. Pravda, je-li vůbec
nějaká, leží někde na tom vykolíkovaném hřišti, ne nutně uprostřed.