Subject: Re: Knihovna není noclehárna - jak by ste postupovali V y?
From:"Ing. Helena Kollárová" <[log in to unmask]>
Date:Fri, 25 Oct 2013 12:54:35 +0200

Dobrý den, Váš příběh mě zaujal, proto jsem se pokusila kontaktovat
profesionály a zjistit jejich pohled na věc.
Nejlepší je kontaktovat policii. My ji máme někdy mylně spojovanou s
určitou represí, ale je to také složka, která pomáhá nalézt pohřešované
lidi.
Pokud se jedná o dítě pod 18 let zjistí, zda nejde o pohřešované dítě,
zjistí zákonného zástupce a kontaktují jej. Dítě z dětského domova
předají nejbližšímu dětskému domovu. Snaží se zjistit, zda na dítěti
nebyl spáchán trestný čin a kontaktují orgán sociálně právní ochrany
dětí. S dětmi komunikuje policistka.
Jiná situace je u osob nad 18 let. Policie zjistí totožnost, podívá se,
zda nejde o hledaného člověka. Pokusí se zjistit, zda na osobě nebyl
spáchán trestný čin. Když jde o někoho, kdo se nechce vrátit domů, ale
je pohřešovaný, tak dají dané rodině vědět, že jejich blízký je v pořádku.
Jenže ... ani oni nejsou schopni zajistit pro lidi nad 18 ubytování a
nezbývá než je pustit na ulici. A zde máte pravdu, že nám chybí azylové
domy. Jako společnost nejsme schopni těmto lidem pomoci.

Přeji všem hezký den. Kollárová

Dne 25.10.2013 10:57, Marcela Guttnerová napsal(a):
> No, navazovat koncentrační tábory na nelegální přespání v knihovně, to mi přijde hodně silná káva!!! Ono na tu dobrotu spousta lidí už také dojelo, ne nadarmo se říká za dobrotu na žebrotu.... Takže se nedivte, že byl kolega obezřetný a že se chtěl poradit, jak nenadálou situaci řešit. Nemůžeme na sebe přebírat a řešit všechny neduhy světa, každý je zodpovědný sám za sebe i když se samozřejmě jako knihovníci a lidé snažíme pomáhat, kde můžeme...
>
> Marcela Gűttnerová

 Protože
měli tehdy spát v Turnově na skautském ostrově v jedné klubovně, ale byla náhlá povodňová situace, tak je tam nechtěli nechat kvůli případné evakuaci spát... Také jsou tu další faktory, budova by nemohla být zakódovaná EZS, a co když to děvče něco způsobí sobě nebo na zařízení nějakou újmu, prostě nikdy nevíte... A odpovědnost je jasná