Subject: Re: Knihovna není noclehárna - jak byste postupovali V y?
From:Knihovna Turnov - ředitel <[log in to unmask]>
Date:Fri, 25 Oct 2013 11:22:53 +0200

Ještě jednou dobrý den, děsí Vás to správně, pane Popsciku,

ale považte - třeba u mne osobně jde i o zodpovědnost vůči rodině - i když
se to nezdá, problém je širší - aktuálně vedu se zřizovatelem ne zcela
nekontroverzní diskuzi ve snaze zvýšit platové zařazení našich zaměstnanců,
právě s ohledem na nedávno provedený celorepublikový průzkum týkající se
mzdové problematiky knihoven, ano chci aby naši pracovníci byli zařazení
alespoň do průměrných ukazatelů o třídu výše, rovněž jsem se po 8 letech ve
funkci ředitele dovolil ozvat, proč stále jsem v situaci, kdy mohu být, jak
potvrdil při nedávném jednání výklad starosty a pana tajemníka na městě
Turnov, tak proč můžu být vyhozen (tedy odvolán) prakticky na hodinu bez
nároku na jakékoliv odstupné (zatímco běžní zaměstnanci jsou chráněni
zákoníkem práce alespoň nějak, ředitelé škol, školek také, jednatelé
městských organizací mají manažerské smlouvy, ale ředitel knihovny má nulová
práva, jen odpovědnost velikou za kde co atd...), takže nepotřebuji zavdávat
důvod k porušování pravidel, tím že nechám přespávat sociálně potřebné v
knihovně, a to i na základě zkušenosti, jakou jsem již popsal.

A ze stejného důvodu, tedy odpovědnosti vůči rodině si nemohu dovolit
neznámou dívčinu přivést domů přespat (kor když nekomunikuje, může být na
drogách, nemoci...). To by jistě leckterá další manželka těžko rozdýchávala
a navíc dvě malé děti doma k tomu.

Resumé, ke kterému jsem dospěl, budu požadovat po sociálním odboru
proškolení všech zaměstnanců knihovny jakožto nejen kulturní a vzdělávací,
ale ve svém důsledku veřejného prostoru vlastně i sociální instituce,
abychom věděli, jak máme v aktuálních případech konkrétně reagovat, být
účinně nápomocní atd., kam konkrétně poslat člověka do ubytovny, azylového
domu, nebo dostat ne telefon někoho, kdo je schopný nejen lidsky, ale i
odborně s ním komunikovat apod.

A chystám se ozvat na zastupitelstvu, proč ve městě kde se stavěl kulturák a
bude stavět hokejový stadion a další rozsáhlé investice atd. atd. v
desítkách až stovkách milionů korun je problém s azylovým ubytováním, s
veřejnou sprchou, nebo proč přinejmenším (pokud taková zařízení v 15.000
městě jsou) proč chybí všeobecná osvěta k téhle problematice... v mém
pracovním i soukromém okolí vlastně nikdo nic neví a dokonce ani od šéfové
sociálního odboru na městě jsem hned žádnou konkrétní radu do telefonu
neobdržel...

Nemám problém s tím, aby se z našich daní platily rozumné sociální a
socializační a zaměstnávání podporující projekty, než často předražované
velké zakázky z veřejných rozpočtů a občas i různé pseudosociální programy z
dotací evrospkých... A vydalo by to na daleko obsáhlejší rozpravu... ale
není čas, musím(e) pracovat... nakonec počítám za dvě a půl hoďky začneme
házet hlasy do urniček, tak třeba budeme mít v součtu šťastnější volbu na
rozumnější vedení naší země??? :-))

Pěkný den přeje

Mgr. Hanuš Karpíšek, ředitel MKAMT

Městská knihovna Antonína Marka Turnov