Subject: Re: KNIHOVNA SNŮ ANEB NOČNÍ MŮRY SVĚTA V K NIHO VNĚ AV ČR
From: Josef Schwarz <[log in to unmask]>
Date:Fri, 25 Oct 2013 07:53:21 +0200

Milý kolego (a všem ostatním rovněž dobrý den),

ano ano, na Cílka jsem zapomněl (viz níže kolegova reakce), a to jsem
ho dal osobě blízké  Vánocům... (Ostatně Kolaps a regenerace jsem si k
těmže Vánocům nadělil sám - na jednu stranu trochu morbidní, na druhou
stranu příznačné...)

Je to skutečně symptom doby, který si žádá hlubšího zamyšlení, nikoli
spektakulární akce typu té v AV ČR - ale možná je to jednoduché -
přelom tisíciletí vygeneroval novodobou obdobu milenialismu, které
podlehli i seriozní badatelé (co si budeme povídat, strašení je
nejúčinnější forma vydělávání peněz a obecně manipulace), a za 50 let
se tomu budeme smát, stejně jako se pobaveně usmíváme nad panikou (asi
z větší části mediálně vyvolanou) kolem Haylleovy komety v roce 1910.
A mimochodem, dokud (znovu) nepraskne srdce Zikmundovi, tak se
(alespoň v Čechách) nemáme přece čeho bát! (
http://revue.idnes.cz/varovalo-cechy-pukle-srdce-d0u-/lidicky.aspx?c=A020816_073936_senzace_jup
)

Aktuálně - svým způsobem - diskutovali o problematice i v pořadu
Historie.cs ( http://www.ceskatelevize.cz/porady/10150778447-historie-cs/
), když mluvili o době před první světovou válkou (což byl kolaps
svého druhu) a přítomní odborníci se shodli v tom, že signálů, jak
tehdy rozpoznat přicházející hrozbu, vlastně mnoho nebylo... Dnes je
to naopak - ty signály vidíme všude, tedy v logice věci: přijde vůbec
něco? Já si myslím, že ne - Evropa by sice chtěla trochu "propucovat",
ale bohužel - jak píše řada vědců, kteří nenaskočili na aktuální
katastrofickou vlnu (třeba Stanislav Komárek) - ji čeká jen dlouhé a
pomalé zkomírání...

Tedy na shledanou v lepších časech, tak někdy v roce 4500, ale to už
závěrečný pozdrav bude znít nějak takto:

الوداع

Josef Schwarz