Subject: Zrušení knihovny Multikulturního centra Praha
From:Richter Vít <[log in to unmask]>
Date:Tue, 13 Aug 2013 13:40:31 +0000

Multikulturní centrum Praha hledá spolupráci a pomoc, kontaktujte případně [log in to unmask]

Zdravi

Vit Richter, Narodni knihovna CR, Klementinum 190, 110 00 Praha 1, Tel: +420/221 663 338, Fax: +420/221 663 175, mobil: +420/603 223 627, email: [log in to unmask], www.nkp.cz, http://knihovnam.nkp.cz/, http://www.skipcr.cz/

Dobrý den,

nevím, jestli se na Vás obracím správně či mi budete schopen nějak poradit, ale přesto na Vás mám dotaz. V současné době řešíme existenční problémy naší specializované knihovny Multikulturního centra Praha (http://www.mkc.cz/cz/o-knihovne.html). Protože jsme nezisková organizace, financování knihovny je poměrně složité. V současnosti jsme dospěli do situace, kdy knihovnu (ať jde o provoz, akvizici apod.) nemáme z čeho financovat. Snažila jsem se na internetu najít nějaká možnosti řešení (spolupráce či sloučení s jinou knihovnou), ale žádné užitečné rady či příklady z praxe jsem nenašla.

Obracím se proto na Vás, jestli byste neměl nějaké rady či tipy, jak knihovnu zachovat. Fond je zaměřený velmi specificky na témata migrace, multikulturního vzdělávání, cizinců apod. Nenašla jsem ani vhodné grantové výzvy (kromě Knihovny 21. století, kde je ale část zaměřená na nákup knihovního fondu pro cizince, což pro nás úplně není). Neradi bychom knihovnu rušili, protože fond stál opravdu hodně peněz (většina knih je zahraničních), tedy asi nebude reálné ho někomu prodat, a pokud bychom ho darovali, tak jedině celý (což zřejmě ale kvůli nestandardní specializaci zřejmě také nebude lehké).

Budu ráda za jakékoliv rady nebo alespoň nasměrování, kam se obrátit nebo jaké jsou možnosti.

Děkuji,

Denisa Zobačová

MULTIKULTURNÍ CENTRUM PRAHA
Vodičkova 36 (Palác Lucerna)