Subject: Zkušenost
From: Zuzana Vavro¹ová <[log in to unmask]>
Date:Fri, 26 Jul 2013 10:29:59 +0200

Dobrý den, chci se podělit o zkušenost, pro mě velmi nepříjemnou.
V září 2011 jsem nastoupila na jistou pražskou soukromou VŠ, kde potřebovali
vybudovat doslova od nuly knihovnu. Jak mi bylo sděleno, tak hlavním důvodem
byly granty, akreditace, apod.( Vše se hlavně díky mě uskutečnilo, školy získala
finance ve VISKU). Knihovnu jsem vybudovala absolutně sama. V současné
době čítá fond bezmála 6000 exemplářů, u kterých jsem sama provedla veškeré
knihovnické zpracování. Knihy jsou výlučně odborné, většinou v anglickém
jazyce a z tohoto důvodu probíhá jejich nákup i ze zahraničí, který též
provádím.
Vykonávám sama všechny činnosti, které jsou nezbytné pro provoz
vysokoškolské knihovny. Podotýkám, že jsem neustále jediným zaměstnancem s
pracovní dobou od 8,30 do 17,00, 2x týdně do 17,30. S půlhodinovou polední
přestávkou. Veškerou činnost knihovnickou musím udělat za provozu, který není
zanedbatelný. Vzhledem k tomu, že nadřízení jsou naprostí laikové, mají značně
zkreslené představy a požadavky, mnohdy nereálné. Moje smlouva byla na dobu
určitou, teď po 2 letech mi bylo sděleno, že nebude prodloužena, údajně z
úsporných důvodů. Nahradí mě osoba, která dobíjí karty na obědy, značnou
část pracovní doby prokouří a protelefonuje. Knihovnické vzdělání nemá.Takže
já mám vše, co jsem vybudovala, zařídila, zavedla předat této "odbornici", což
mě značně uráží (kromě jiného). Uvedené granty a finance mají být použity na
zavedení nové verze kpwinu. Ovšem, jak a kdo s ním bude pracovat.... Nedávno
jsem se v této konferenci pozastavila nad faktem, že probíhají rekvalifikační
kurzy knihovnické. Zdálo se mi to zbytečné, když nezaměstnaných knihovníků je
hodně. Teď se k nim zařadím i já. Kvůli této práci jsem přišla do Prahy a teď se
vrátím na Moravu na ÚP. Toť moje zkušenost, děkuji těm, kteří dočetli až sem.
Z. Vavrošová, prozatím zaměstnaná knihovnice. P.S. Kdybyste věděli o volném
knihovnickém místě, dejte vědět. Inzerát v konferenci mám.