Subject: Re: Sborník vs. kolektivní monografie
From: Josef Schwarz <[log in to unmask]>
Date:Tue, 18 Dec 2012 21:51:21 +0100

Dobrý den všem,

ještě jsem si prostudoval zaslané materiály a:

> Pokud někdo do Rejstříku informací o výsledcích (RIV) uvede nepravdivé informace, je to jeho problém (mimo >jiné také etický) a také to nesouvisí s činností knihoven.
>
> To, jestli kniha splňuje definici výsledku, posuzují odborné a poradní orgány RVVI, viz s. 22 příslušného >elaborátu, a také to nesouvisí s činností knihoven. Doporučuji se obrátit na tyto orgány.

jestli tomu dobře rozumím, pak naopak s činností knihoven, resp.
Národní knihovny, toto hodnocení souvisí bezprostředně, protože se
provádí mj. podle toho, co má ve svých katalozích Národní knihovna.
Tedy je to jakýsi začarovaný kruh, v němž veřejně a zároveň i sobě do
kapsy lžou úplně všichni: řešitelé grantů, když sborníky označují jako
"kolektivní monografie", Národní knihovna, když tvrdí, že se jí to
netýká a "jen" přebírá nepravdivé údaje z dokumentů, a hodnotitelé
grantů, kteří to pak celé hodnotí jen formálně na základě toho, co jim
vykážou řešitelé a co najdou v katalozích Národní knihovny. A simsala
bim, místo nula bodů za "nepřínosný" (podle současné metodiky
hodnocení vědecké činnosti) sborník je tu 40 bodů za "přínosnou"
"kolektivní monografii".

Související podnětná myšlenka z textu S. Komárka:
"... o stále větším okruhu problémů se nelze vůbec smysluplně ve
veřejné sféře bavit. Proto se nechávají mlčky vyhnívat, ač o nich
každý trafikant ví, stejně jako před třiceti lety. [...] Nespočívalo
charisma Václava Havla, jehož úmrtní den dnes vzpomínáme, právě ve
vzepření se systému podobných zatuhlých nepravd?"
http://dialog.ihned.cz/komentare/c1-58992760-stanislav-komarek-o-dvoji-pravde