Subject: Re: Sborník vs. kolektivní monografie
From: Josef Schwarz <[log in to unmask]>
Date:Sun, 16 Dec 2012 23:17:14 +0100

> Pokud je na publikaci chybně uvedena forma práce, je to primárně problém autora a vydavatele a knihovníci tu nejsou od toho, aby >něco napravovali nebo opravovali.

To se nedomnívám, naopak knihovníci zcela běžně v rámci
katalogizačních záznamů opravují, resp. doplňují údaje v knize uvedené
nesprávně, např. ISBN, překlepy v názvu apod., byť s uvedeným chybného
údaje a jeho označením či dodatečným opravením (např. chybné + správné
číslo ISBN, výraz "[sic]" za překlepy, rozklíčování pseudonymů /to je
vlastně taky lež svého druhu/, dat nebo míst vydání odlišných od
skutečnosti apod.). Stanovení formy dokumentu pak už je věc čistě
knihovnická a s tím, co je deklarativně uvedeno v knize, nemá mnoho
společného, protože knihovníci určují formu dokumentu na základě
stanovené odborné terminologie a metodiky a obsahových, typografických
a jiných charakteristik knihy.

Domnívám se tedy - na rozdíl od Vás  -  že uvedená problematika je
rovněž záležitostí knihovnickou, a to jak odbornou, tak etickou.