Subject: Re: Je to myšleno vážně nebo jako parodie ?
From:Topinka Zbyněk <[log in to unmask]>
Date:Tue, 13 Nov 2012 11:10:00 +0100

Vážené kolegině a vážení kolegové,
vzledem k rozbíhající se diskusi, dovolím si také malou reakci. Ač toho o SEXu až tolik nevím, můj názor je takový, že problém leží v prezentaci SEXu jako takového. Z mého pohledu vystupuje jako revoluce. Z obecného hlediska vzato, když probíhá revoluce, zavedené struktury jsou samozřejmě v opozici a nové pořádky vnímají se silnou nelibostí. Jestliže na něčem celý život pracujete a někdo vám o tom řekne, že je to prdel, ze které si máte vyndat hlavu, celkem logicky se vás to dotkne. Protože zde v tomto fóru jde opravdu o reflexi názorů, pokusím se o jakési smíření.

Mladí revolucionáři, staří liberálové

   Mladí žijí s pocitem, že oni mají hlavu z prdele venku. Může to tak být. Ovšem ti se životními zkušenostmi, už ví, že pokud prdel nevidím, ještě to neznamená, že v ní nejsem. Popřípadě, to, že když vidím něčí hlavu v prdeli, ještě to neznamná, že ji já nemám také v nějaké.    Nedalo mi to, než si s tímto výrokem, vytrženým z kontextu, trošku pohrát ;o)) Rebelie a experimenty miluju.

   Jestli jsem SEX dobře pochopil, jde o to dělat věci jinak, nově. Proto to 21. století. Vezmu- li hodnoty, na kterých chce SEX stavět, nic tak přelomového však nevidím. Nebo si snad opravdu myslí, že nikdo z knihovníků již dříve "neexperimentoval s cílem najít lepší kvalitu", nebo "nebudoval vztahy založené na komunikaci, spolupráci, sounáležitosti a podpoře", ...  Osobně si myslím, že asi ne. Vnímám proto aktivitu SEXu jako chvályhodnou aktivizaci sil pro posílení našeho krásného a všemi milovaného oboru knihovnictví. Myslím, že ať jsme SEXy nabo ne, jde nám všem o to samé. Jen máme jiné metody, jiný pojmový aparát ...

   A zpět k revoluci. Nedivme se členům SEXu, jestli sebe vnímají jako revolucionáře, a mně z toho mála co vím přijde, že ano, že pak žijí v jistém druhu těžko popsatelného opojení. Tak to prostě s revolucionáři je. Zapálenost, víra, odhodlání, přesvědčení, a bohužel trochu slepoty. Jenže každá revoluce rychle vyprchá a zbyde kocovina. V každé revoluci je něco dobře a bohužel, taky něco špatně. Jde jen o to kolik mají v sobě revolucionáři schopnosti sebereflexe aby, až ohně revoluce dohoří, byli schopni tyto dvě části oddělit a dále s nimi pracovat. Raději pominu otázku, zda jim to nově vzniklé pořádky vůbec dovolí. Toto se nás, doufám, netýká ;o)) A pozor, až se z mladých revolucionářů, stanou staří liberálové, mohou si být jisti, že jim doroste nová generace revolucionářů ;o))) A na celorepublikovém fóru vystoupí někdo, kdo jim novou, neotřelou, nebo třeba cool formou oznámí, jak vidí jejich celoživotní snažení. Proto SEXu přeji hodně štěstí a úspěchu v jejich snažení a všem neSEXákům více nadlhledu a méně prdelí ;o))). SEX je pro náš obor určitě přínosem, pokud zapomene na revoluci a bude se profilovat jako kvalitní alternativa.

Přeji krásný den všem, bez ohledu na to co pro ně je, či není sexy

Zbyněk Topinka