Subject: Re: Knížka Andrew Lasse
From: Josef Schwarz <[log in to unmask]>
Date:Fri, 26 Oct 2012 12:30:10 +0200

> po poslední přestřelce na konferenci knihovna se trochu bojím, ale Andy
> mi za to stojí: po dlouhé době mu zas vyšla česká knížka, která nemá nic
> společného s CASLINem, ICT v knihovnách, atd., jen osobu autora.
> Kdybyste někdo náhodou chtěli vidět Andyho z jiné strany, máte
> příležitost http://www.doplnek.cz/id/316-hrdlorezy-a-zvukomalby

knihu jsem si na základě doporučení pořídil, děkuji za tip, velmi
inspirativní verše (bez ironie; uvedená ukázka je bez překlepů):

Na břehu řeho stáje
v dálbce rozdrcených kostí
směs vášně nadbytečna
filosofů řev.

Vzhledem k tomu, že jsem knihu koupil zároveň s publikací S. Komárka:
Ochlupení bližní. Zvířata v kulturních kontextech, uvádím také krátkou
ukázku z této neméně inspirativní knihy:

"...celý fenomén vraždy a oběti téměř lidské je podtrháván podobností
domácích vepřů k jejich lidským pánům - ti středoevropští jsou velcí,
růžoví, modroocí, s plavými štětinami, na Nové Guineji ... jsou tamní
vepříci svým papuánským majitelům také podobní - malí a černí,
donedávna bývalo zvykem tamních žen malá selátka kojit."

A do třetice se nevyhnu ukázce z připravované publikace V. Botína o
Raúlu Castrovi "Blecha, která si osedlala tygra" (
http://www.paseka.cz/?produkt=3746 ),  a to z inspirativního projevu
Fidela Castra z roku 1968, v němž pravil, že mezi provozovateli stánků
s občerstvením je "procentuálně největší podíl těch, co nejsou
zapojeni do revoluce, dokonce ze 41 prověřovaných osob je 39, tedy
okolo 90 %, kontrarevolucionářů." [To není vtip.]

Slibuji, že příští můj příspěvek do konference bude striktně odborný.