Subject: Dotaz - Jak zaměstnat dobrovolníka - právně sp rávně, ale jednoduše?
From:Knihovna Turnov - ředitel <[log in to unmask]>
Date:Thu, 11 Oct 2012 11:47:36 +0200

potřebuji aktuálně, rychle a jednoduše vyřešit: máme zájemkyni o dobrovolnou
práci - prostě dobrovolnici. Jak jednoduše, ale právně správně ji zaměstnat,
aniž bychom museli podstoupit akreditaci na Ministerstvu vnitra, jak kdysi,
na jedné knihovnické dílně, anebo na konferenci věnované dobrovolnictví
zaznělo (konalo se to tehdy v sále městské knihovny)?

Potřebujeme mít pořešeno BOZP, pojištění, případně mlčenlivost a hmotnou
odpovědnost (pokud by došlo i na to, že dobrovolnice bude vypomáhat ve
výpůjčním procesu) a měl by asi existovat nějaký dokument, dohoda o výkonu
této dobrovolnické práce, neb jsem názoru, že v tomhle případě už to nejde
dělat "jen na dobré slovo", jako třeba u výpomocí při kulturních akcích či
Noci s Andersenem.

Řešili jste někde, víceméně úspěšně i s co nejmenší byrokracií? Pokud ano,
máte-li k dispozici a můžete poskytnout, pak prosím i o zaslání znění
případných dohod, smluv. Moc by nám to pomohlo.

Děkuji za případné odpovědi a jsem s pozdravem

Mgr. Hanuš Karpíšek, ředitel MKAMT

Městská knihovna Antonína Marka Turnov
Jeronýmova 517, 51101 Turnov 1
tel. 481313092; fax 481312962
http://www.knihovna.turnov.cz

PS: v posledním roce jsem naprosto v šoku - už tři lidé, co unás dělali
veřejnou službu, si tuto dobrovolně sami prodloužili o půl roku. Teď už se
hlásí i dobrovolnice, mamima s postiženým dítětem... všichni prostě jen
nemůžou sehnat práci - a pracovat chtějí, "aby přišli alespoň mezi lidi,
nebo že jim to doma to mnic nedělání, jak se lidově říká, leze na mozek".
Podotýkám že všechno jsou to lidé ze sociálně slabých skupin, kteří nutně
potřebují normální příjem. Takže soudím, že to není vůbec náhodná situace?
Asi se tu dlouhodobě zadělává na celospolečenský průšvih. Mám z toho opravdu
špatný pocit k jakému pokřivení ceny práce posvěcené oficiálními místy to v
našem státě vede a mám svým způsobem i docela morální problém zaměstnávat
lidi, brát od nich práci a nic jim za to neplatit (peníze v rozpočtu na mzdy
navíc prostě nemáme), na druhou stranu když sami chtějí a potřebují pracovat
a my tu práci tady máme, tak tzhle formu práce u nás využíváme (nebo
zneužíváme)???