Subject: Re: MARK
From: Josef Schwarz <[log in to unmask]>
Date:Wed, 10 Oct 2012 10:04:10 +0200

Už jen krátce (a propříště slibuju, že tématu cen a soutěží se už v
konferenci vyhnu):

> Ano, dilo K. Capka ma stale mezinarodni dosah a vyznam
> (je treba zkusit pohovorit se zahranicnimi bohemisty),
> to je proste osud opravdovych hodnot, ze pretrvavaji.
> Jen: my jsme nehodnotili jeho dilo.

To je jasné, otázka stojí jinak: to, že si Karel Čapek do svého
exempláře knihy Zpíváno do rotačky z roku 1936 na s. 25 připsal:
"Seifert je vůl",  zajímá jen pár badatelů (např. mně), takže projekt
považuji za vynikající (rovnou bych měl tip na zpracování další
knihovny: Karel Jaroslav Obrátil - ta ovšem v Národním muzeu existuje
fyzicky jen zčásti a bylo by ji nutné "zrekonstruovat"   podle
zachovaného katalogu), ale s omezeným dosahem.

Tím nezpochybňuji volbu komise ani radost vítězky (gratuluji!), ale
prostě jen nahlas přemýšlím o širších kontextech...