Subject: Re: Dotaz
From: Josef Schwarz <[log in to unmask]>
Date:Thu, 4 Oct 2012 09:56:24 +0200

já bych ovšem navázal souvisejícím dotazem, a totiž, proč některé
knihovny praktikují toto:
Přijdu do knihovny, zaregistruji se, podepíšu přihlášku a tímtéž nebo
jiným podpisem vyjádřím souhlas s knihovním řádem. Přesto pak musím
podepisovat samostatně každou jednotlivou absenčně vypůjčenou položku.
Některé knihovny to vyžadují, jiné ne. Podle mě je to zbytečné a
akorát se tím ničí papír a plýtvá dalšími prostředky. Asi si dokážu
představit hypotetickou situaci, kdy přestane jít elektřina a
knihovna, která "poctivě" tiskla a nechávala podepisovat, záznamy má,
kdežto ta druhá ne (neb jsou pouze elektronicky). Ale v tom případě by
ta první knihovna měla rychle začít tisknout i klasické katalogové
lístky. Nebo je snad za tím nějaký právní důvod, lépe řečeno spíše
alibismus - radši nám to třikrát podepište...?
Jak to vidí ostatní?