Subject: nabidka cestovatelske besedy
From: Katerina Kamradkova <[log in to unmask]>
Date:Mon, 3 Sep 2012 09:04:20 +0200

Dobry den,
preposilam nabidku besed cestovatele Romana Vehovskeho u prilezitosti
vydani jeho druhe knihy. Loni mely besedy v knihovnach pomerne dobry
ohlas, pokud budete mit zajem o pokracovani, prosim ozvete se na
kontakty uvedene nize.
S pozdravem,
Katerina Kamradkova

--------

Dobrý den,

mé jméno je Roman Vehovský, jsem z Opavska.

Před několika lety jsem vyrazil pozemní cestou stopem přes Asii do
Austrálie (http://romanveho.shutterfly.com/).
Cesta se pak neplánovaně protáhla na sedm let. Z této cesty jsem po
návratu napsal dvě knihy Cestou osudu a náhody
(http://cestouosuduanahody.wz.cz/)

Nabízím široké veřejnosti besedu s promítáním o této cestě, abych
ukázal, že k cestování je potřebný hlavně čas a odhodlání.
Besedy mívají pozitivní ohlas. Loňský rok jsem během jara a podzimu s
připraveným programem absolvoval přes šedesát besed a promítání na
různých místech v ČR (i na Slovensku).

Chtěl bych besedu(y) nabídnout hlavně knihovnám.

Přednášku mám rozdělenou na dvě části.

V první přiblížím svou cestu, trasu, výhody-nevýhody solitérního
cestování bez závislosti na jízních řádech, zpátečních letenekách a
ubytovacích zařízeních.
Sedm let jsem si vystačil jen s tím, co se vešlo do batohu a peníze na
cesty jsem si pořizoval za pochodu, ať už prací na farmách či prodejem
svých fotofrafií.

V druhé části vyprávím posluchačům o svém nejkrásnějším stopu -
desetidenní plavbě na jachtě po tropických ostrovech Thajska a pokračuji
postřehy a snímky z jedinečného phuketského festivalu.
(Mám také připravenou besedu o Nové Kaledonii a osudu Kanaků.)

Závěr je většinou vyhrazený dotazům.

Délka besedy je asi 1,5 hodiny (+) s tím, že se čas je hlavně závislý na
obecenstu.

Tři krátké reportáže z besed, stejně jako anotace a seznam míst, kde
jsem vystupoval či vystupovat budu, najdete na:
http://roman.auchenia.com/node/41
V případě zajmu navrhněte, prosím, termíny s přihlédnutím na uvedený
rozpis besed.

Reference můžete získat u organizátorů absolvovaných akcí. Na uvedených
stánkách najdete také komentáře účastníků.

Co se týče technických podmínek, vezu si většinou vlastní notebook s
prezentací. Dataprojektor je na organizátorech.

Cenu stanovenou nemám. Přizpůsobuji se možnostem organizátora.
Cena za besedu je teda dohodou. A dohoda je jistá. (Podstatnější je
návštěvnost.)

V případě zájmu mě, prosím, kontaktujte na e-mail: [log in to unmask]

S pozdravem a přáním pěkného dne

roman vehovský
775 199 767

Anotace (
http://www.kolemsveta.cz/roman_vehovsky_stopem_kolem_sveta.html ):

Měl jsem nomádský sen. A stačilo přitom tak málo, aby se měnil ve
skutečnost. Na cestě člověk nemusí být boháčem, stačí objevit cenu
času. Doma se může jeden týden v hodině proměnit v měsíc. Z měsíce je
v minutě rok. Na otevřené cestě čas plyne jinak. Zpomalí se. V rychlém
sledu přicházejí prožitky. Takové, jaké zůstanou v mysli na dlouhý
čas... V době, kdy jsem si do svého deníku značil šestý rok na cestě,
jsem prožíval jeden z největších a nejkrásnějších stopařských zážitků.
Na jachtě jsem se toulal po nádherných thajských ostrovech. Jachta po
deseti dnech zakotvila v zátoce Chalong na ostrově Phuket a já přijal
pozvání do kapitánova domu. Měl jsem to štěstí, že se celý Phuket
připravoval na velkolepý festival Devíti císařských božstev. V té době
jsem netušil, že budu svědkem něčeho nevídaného...

Anotace k besedě o Nové Kaledonii (
http://www.festivalrajbas.cz/c-303-roman-vehovsky-1976.htm )

Novou Kaledonii objevil roku 1774 na své druhé výpravné plavbě James
Cook. Tato země patří mezi "černé ostrovy". Tak se přezdívá Melanésii,
etnicky vyčleněnému subregionu na jihozápadě Tichého oceánu. James Cook
pokřtil zemi "Nové Skotsko". Jenže to byli Francouzi, kteří tenhle
ostrov anektovali. Kanakům, původním obyvatelům, se to nelíbilo a nelíbí
doposud...