Subject: Re: Zlata Houšková - vítězka Ženy region u za P rahu
From: Josef Schwarz <[log in to unmask]>
Date:Wed, 15 Aug 2012 09:45:32 +0200

> dovolím si s panem kolegou nesouhlasit. Nepovažuji hlasovaní za zmanipulované, neboť  nikdo nikoho nenutil >hlas Zlatě dát.

zvolte tedy prosím jiné slovo, pokud se Vám nelíbí zmanipulované:
návodné, instruktivní, preskriptivní. Princip zůstává týž.

> Knihovnická veřejnost není stádo ovcí, ale komunita inteligentních lidí, kteří sebou nenechají manipulovat.

Ano, voliči nejsou stádo ovcí a nevolí za buřt a pivo. Knihovníci
nemají buřt a pivo, ti mají různé medailičky a ceničky, na každého
přece dojde, ne? (
http://www.ikaros.cz/ikaros-pristi-rok-poprve-udeli-cenu-ladislava-jana-zivneho
). Když už medaili (či plaketu či co) dostal i známý bořitel všeho
pravého knihovnického Petr Škyřík ( http://skip.nkp.cz/akcMark10.htm
), pak může skutečně dostat nějaké ocenění kdokoli. Mně by se třeba
líbilo, kdyby byla vyhlášena cena za nejrychleji obslouženého čtenáře.

> Zlatě gratuluji a domnívám se,že si toto ocenění zasloužila svým  celoživotním působení  v oblasti knihovnictví.

Aby nedošlo k mýlce: výše uvedeným rozhodně nesnižuji zásluhy kolegyně
Houškové, které si moc vážím a kterou považuji za nejvýraznější
postavu českého knihovnictví (tato věta není na rozdíl od ostatních
míněna ironicky).