Subject: Re: rekvalifikacni a e-learningo vý Knihovnicky kur z v MZK v Br ně
From:Zuzana Vavrošová <[log in to unmask]>
Date:Thu, 19 Jul 2012 09:26:47 +0200

Již několikrát jsem se zamýšlela na tím, proč se pořádají rekvalifikační knihovnické kurzy když knihovníci s odpovídajícím vzděláním a dlouholetou praxí nemohou sehnat práci, a to ani vysokoškoláci.
Mluvím z vlastní zkušenosti a myslím, že nejen ze své. Podle mého názoru je "překnihovníkováno".Já sama mám dvě maturity, dlouholetou praxi jak v knihovnách veřejných,tak  i odborných a musela jsem za prací do Prahy.
Je mi jasné, že vzdělání je někdy méně než dobrý pracovník bez odborného vzdělání. Nicméně fakt je ten, že školy jak střední, tak i vysoké zásobují pracovní trh novými knihovníky, kteří marně hledají práci v oboru. Situace je pro ně, jako i v jiných oborech, složitá - nemají kde získat praxi a pokud zasílají své CV do knihoven, mnohdy se stane, že se odpovědi nedočkají, ať už je jakákoliv. Také moje vlastní zkušenost.
Tolik můj pohled na tuto záležitost. Samozřejmě - každý má právo na svůj vlastní názor. Většinou vycházející z vlastních zkušeností.

S pozdravem

Zuzana Vavrošová
knihovnice

Vysoká škola hotelová v Praze 8, spol. s r. o.
Svídnická 506, 181 00  Praha 8
Tel.: 283101178
E-mail: [log in to unmask]
www.vsh.cz