Subject: Re: Ministerstvo kultury vyvěsilo dotazníky o autorském právu
From: Tibor Uhrin <[log in to unmask]>
Date:Wed, 1 Feb 2012 10:44:06 +0100

Vážené kolegyně a kolegové,

ze zvědavosti jsem si prohlédl tyto dotazníky, jimiž se MK vyzbrojilo, aby
zjistilo, jakými cestami občané přicházejí k poznatkům o autorském právu, a
tahle štědře odměřená dávka poctivé legrace po ránu okamžitě rozpustila má
původně dosti chmurná očekávání od dnešního dne, s nimiž jsem se vyhrabal z
postele. Osvěžující! A tak jsem si nedokázal odpustit svůj komentář a ani tu
maličkou špetku kousavosti v něm - nemějte mi to, prosím, za zlé...

V současné době se o autorském právu živě diskutuje, a tak je to bezpochyby
výborná chvíle na pozorování, kterak si o něm lidé obstarávají informace. MK
zde ale marní příležitost a nakonec se nic objevného nedozví, pokud jeho
snaha skončila u těchto několika smutných wordových dokumentů, pověšených
kdesi v koutě na jeho stránkách, které navíc obsahují chyby, a to vč.
několika do očí bijících. A tyhle dokumenty musí respondent vypsat a nakonec
odeslat e-mailem, nedejbože doručit osobně na Malou Stranu! V té záplavě
online dotazníků, které se na webu na člověka sypou ze všech stran, budou
tyto učiněnými skvosty.

Přeci jsou dnes na dosah spousty způsobů, jak snadno vytvořit (pro
respondenta přívětivý) online dotazník, no ne? Popravdě mě zajímá výsledek
této velkolepé ankety. Prosím, že zveřejníte, co jste se dozvěděli? Ale
přeci jen, alespoň tu je ta snaha, tak to je pěkné. Jen ještě trošku
vylepšit, co říkáte?

S pozdravem

T. Uhrín, SIS-UK VFU Brno