Subject: Re: Národní knihovna ???
From: Linda Jansova <[log in to unmask]>
Date:Wed, 4 Jan 2012 17:58:50 +0100

Dobry vecer,

v navaznosti na probihajici diskusi doplnuji, ze v paragrafu 17 zakona o
verejnych vyzkumnych institucich (viz
http://www.vyzkum.cz/FrontClanek.aspx?idsekce=8321) je napriklad
explicitne uvedeno:

"(6) Ředitel nesmí být členem řídících nebo kontrolních orgánů
právnických osob provozujících podnikatelskou
činnost a nesmí se podílet na podnikání právnických osob působících v
oblasti, která je předmětem činnosti
veřejné výzkumné instituce. Uvedené omezení se nevztahuje na správu
vlastního majetku.
(7) Jinou výdělečnou činnost může ředitel vykonávat podle zákoníku práce
s předchozím písemným souhlasem
zřizovatele"

Narodni knihovna Ceske republiky ale neni verejnou vyzkumnou instituci
zrizenou podle tohoto zakona (je statni prispevkovou organizaci), tj. na
ni se pozadavky tohoto zakona nevztahuji. Je ovsem mozne a vcelku
pravdepodobne, ze se na ni vztahuji zase jine pozadavky :-).

Pokud se tyka konkretnich angazma soucasneho generalniho reditele
Narodni knihovny Ceske republiky, jedna se o verejne dostupne informace
snadno dohledatelne v systemu ARES
(http://wwwinfo.mfcr.cz/ares/ares_fo.html.cz).

Zdravi

Linda Jansova